Min bil e död

Tänkte att jag skulle berätta vad som hände igår för jag är nu trött på att upprepa allt om och om igen. Jag underskattade djungeltrummans effekt och folks engagemang (vilket jag givetsvis uppskattar)! Kram till er alla som hört av sig!

Jo, igår skulle vi in till malmö och köpa de allra sista julklapparna.. Och vi kom nästan ända fram på E6:an. Men där var en onormalt lång kö från mobilias rödljus (såklart - det är ju julhandel...) vilket jag inte uppfattade.
Jag uppmärksammade inte bromsljusen heller pga av solljus bakifrån och missbedömde situationen helt. Jag uppfattade bilarna framför i rörelse (typ min hastighet) men i själva verket stod de nästan stilla..

När vi väl upptäcktet det så var vi för nära såklart och även om jag bromsade så det rök i kupén så slog vi in rätt hårt på bilen framför som stod och tryckte på bromsen varvid det blev ett hårt stopp och studs tillbaka.. Ytterligare en bil ville dock vara med i leken. Bilen vi krashade in i var av modell stor, bastant och typ halvt bepansrad och hade dragkrok som tog hela smällen så de kom lindrigt undan tack o lov! Likaså bilen framför den igen - bara en liten knuff i rumpan..

Min front blev dock mos och det läckte vätska över hela vägen från alla håll och kanter från min lilla clio. Blev lite svettigt då det rök och vi först inte visste vad det var som läckte. Men det var bara kylaren med innehåll som inte existerade mer. Skroten nästa och inte ett dugg i ersättning. Jag som för en gångs skull tyckte att det var en billig jul i år..

I början kändes ingenting i kroppen, som antagligen var full av adrenalin, men framåt eftermiddag/kväll kändes det spännt och ömt i nacke, axlar och rygg. Och efter en nästan sömnlös natt var det mycket stelt och ömt... så jag bokade tid hos farbror Doktorn som klämde och kände. Tur jag hade min fina behå på för jag fick ta av mig allt uppe vid så han skulle kunna känna ordentligt!! Inte för att jag är blyg (långt ifrån ;) ) men man vill ju inte visa upp fula underkläder...

Iaf så var det svullet på en hel del ställen så han ansåg att röntgen var det bästa. Som tur var så såg alla kotor och ligament ut som de skulle så det är "endast" muskelskador!! Fick lite rehabiliteringstider med så jag ska trängas med alla gamla tanter som höftopererats på Lyftet under nyår och trettondagen. Kul... 
Är så oerhört trött på mig själv.

Kommentarer
Postat av: Jimmy Nilsson

Det var en himla tur i oturen att du klarade dig så pass bra! Krya på dig! Vi ses på nyår! Dom har fortfarande inte dragit pengar från mitt konto till ditt, jag kanske gjorde fel när jag skrev girobetalningen??? Annars får du skrika till så kommer jag över med pengarna kontant. Hälsa Björn och tack för julkortet det var väldans fint! Kram från Jimmy

2008-12-24 @ 14:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0