Stark som en polis...?

Har haft en downperiod när det gäller träning och kost...down som i att sitta i soffan från det att jag kom hem från jobb tills det var  dags att nanna kudden och med allehanda dålig förtäring. Men nu är jag på G igen!! Har fått kostrådgivning och träningstips och kan knappt vänta om dagarna tills jag kommer till gymmet. Den här riktiga träningskicken har jag väntat på sedan i somras - ganska länge då med andra ord..

Tyvärr så var jag inte så stark som jag trodde längre.. Hade på nåt vis förträngt att ett par veckor på sofflocket mjukar till musklerna en aning. Jag och Helena skulle köra bänkpress och det gick inte som planerat...Fast denna gången fastnade jag i alla fall inte under 70 kg smithmaskin. Något som faktiskt hände i början på min fantastiska träningskarriär. Då låg jag vid ett tillfälle fastkilad vid stängningsdax längst bort i lokalen ganska undanskymd. Tack och lov kom där en trevlig kille förbi som hjälpte mig loss. Konstigt nog småskrattar han varje gång vi träffas på!

Men tillbaka till igår:
Kravet för poliser med bröst är 30 kg bänkpress, 10 repetitioner, och det har jag ett tag deklarerat att jag utan tvekan fixar! Har ju gjort det förr ju! Så nu var det upp till bevis och det gick åt helvete måste jag erkänna. Får hoppas att Björn inte läser bloggen för jag har nog varit lite kaxigare än kaxigats inför  honom tyvärr...

Första gick  i alla fall bra, andra kändes, tredje var seg, fjärde kändes som den sista och femte var DEFINITIVT den sista... skitsurt. Min vän Helena klarade det såklart..TRÄNINGSFREAK! ;) Måste få skylla på att detta var i slutet på mitt träningspass och jag hade redan kört tre bröstövningar. Inte för att det sätter plåster på min sårade stolthet.. Men men.. nästa vecka ska vi prova igen och då jävlar!! Ska bara äta pasta hela dagen och kränga i mig ett par proteindrinkar och INTE köra bröstpass innan min stora utmaning bänkpressen. Fast då har jag ingen ursäkt om jag inte klarar det..


 

Inte för att jag ska bli polis men är där ett krav så kan jag ju inte vara sämre.. eller hur!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0