Fredagsbio!

Jag och Björn gick för att se de nya filmen Twiligth i fredags. Baserad på Stephenie Meyers roman, (Om jag kunde drömma, på svenska). Jag var ganska skeptiskt då det verkade vara en riktig B-film i "Buffy the vampireslayer" anda. Men Björn ville se den så jag tänkte what the heck, de har åtminstone popcorn på bian. Mina farhågor verkade besannas när jag och Björn visade sig vara de äldsta i biografen och resterande gäster var ungdomar 14-16 år gamla.. För helvete Björn.... och han såg faktiskt ut att ångra sig med...



Kolla trailern på denna länk:      http://www.youtube.com/watch?v=uxjNDE2fMjI



Men det västa är att även om jag suckade och fnissade lite å vissa klyschéer så tyckte jag faktiskt att den var riktigt bra! Vad som var bra med den vet jag inte men där var en sådan mystik, sexuell spänning och kärlek så jag blev helt såld. Någon hade recencerat den på internet som den värsta fjortisfilmen någonsin. Och om jag ska vara ärlig så var den nog lite fjortiskass... Men ja, då får jag väl vara en sådan som gillar fjortistjafs, för jag gillade den! Nu måste jag ju läsa boken med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0