Freaky Friday!

Jag måste ha världens underbaraste arbetskolleger! Vilken överraskningsfest/julfest de ordnade för mig igår! Jag förstår fortfarande inte riktigt vad som hände!!

Igår kom Björn hem från Stockholm sent på eftermiddagen och som vi tidigare planerat skulle vi in till MC-huset som hade öppet hus på kvällen.. Vi åkte över Skegrie, men när vi passerade jobb så ville Björn att jag skulle kika i mitt fack, eller Helénes fack, för hennes son skulle lämna filmer där som jag skulle ta med  hem till Björn. "Där är inget" sa jag, då Helene aldrig skulle missa att säga till om det. Men han tjatade och eftersom han precis kommit hem så ville jag inte skälla förmycket på honom så det  blev mer typ "jäkla karl... men vi går in och kikar så det blir tyst på honom.."

Jag gick in genom ytterdörren in i vårt omklädningsrum/arbetsrum och då hörde att där var nån inne i lekrummet och plötsligt kom Kerstin in i arbetsrummet?! Hon for ut igen och jag fick panik och tänkte Shit! Nu klampade jag rakt in i en privat julfest, men på jobb?? Men ögonblicket efter hörde jag en massa Schhhhyy!! Hon e här!!! Ssssccchhhyyyy! Så jag gick såklart in och där stod alla mina arbetskolleger som jag är processledare över och ropade SURPRISE!! Jag vet inte hur många miljoner tankar som for genom huvudet  på några sekunder.. helt mållös! Jag hade inte anat ett dugg och än mindre förstod jag varför??

Men vilken fest det blev!! Det kan inga föräldrar gissa om hur vilt det går till när fröknarna festar till det, hehe... Allra först blev jag severad en gigantiskt pepparkaka..Ni kan själv se på bilden vad den föreställer :), sedan blev det god mat och dricka i massor. Vi hade julklappsleken och spelade en massa roliga sällskapsspel!

Och mitt i allt kom en snuskig tomte och ville ge mig ett paket. Jag frågade om jag fick sitta i hans knä och det ville han gärna, han ville gärna klämma och känna lite och varför inte?? Tomten ska också ha det trevligt mellan arbetspassen! I paketet låg det ett fint halsband från pilgrim i form av ett berlockhjärta. Inuti detta fanns det ytterligare ett löst litet rött minihjärta som föll ner mellan låren på mig när jag öppnade det. Men tomten letade ivrigt upp det åt mig... Tack... (tror jag...)  ;)


Innan Santa gick fick han en kram av mig, och han klämde mig på rumpan i gengäld - en städad tomte det! Kvällen fortsatte med goa skratt och lekar..bla en ny (för mig) tomtelek där det gäller att klä sig i "varma" kläder så fort som möjligt och med handskar på, använda kniv och gaffel för att dela en chokladkaka i bitar och samtidigt äta så mkt som möjligt av den innan nästa person slår en sexa med tärningen.. hahaha, det ska vi lätt göra på julafton!!

Jösses vad kul vi hade! Inte förrän 03.00 hade jag varvat ner tillräckligt för att somna gott hemma i sängen! Stort tack och massor med kramar till alla mina arbetskamrater - ni är helt underbara och jag är så glad att jag jobbar med er!








 

Kommentarer
Postat av: Helene

Tack själv.

Hade ont i magen efter att vi skrattat så mycket hela kvällen.

En fest som vi måste göra igen och kanske till sommaren med grill.

Var kakan god??????

kramisar

2008-12-15 @ 17:31:56
URL: http://winaos3.blogspot.com
Postat av: Helena

Haha, vad härligt att du blev så glad. Vi är jätteglada att vi får ha dig som processledare också! Kram

2008-12-16 @ 18:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0