Ännu en fullspikad dag!

Somnade 01.00 inatt och vaknade av väckarklockan 05.00, för att vara på jobb 06.00 riktigt piggelin.. Efter jobb blev det vellingenblomman med syrran, min underbara systerdotter och farmor. Nova spydde hela tiden och sedan hon börjat äta riktig mat var det inte nån luktfri bebisspya direkt.. Men stackars Kim och Marcus är dock vana då de är inne på sin 6:e månad med babyspya. Så medan vi gick runt på hela vellingeblomman hade vi en rätt markant spydoft runt oss, till och med jag tyckte det luktade riktigt illa. Kanske därför som Kim fick stryk av en förbipadsserande mentalpatient i rullstol?? Farmor blev också påhoppad, fast verbalt och fick höra hemska tant efter sig ett par gånger. Jag kom undan som vanligt!

Hemma igen hann jag bara byta om till juleklänning. Min middag fick hänga med till jobb och ätas på två röda medan vi förberedde emottagandet på vår luciakväll. 18 ungar och dubbelt så många föräldrar och ett antal syskon i en liten lokal..varmt, högljutt och stressigt, men tåget gick jättebra och alla stod kvar som små änglar och sjöng hela tåget igenom! Risken är alltid att någon går ur ledet och vill sitta i mamma och pappas knä istället. Sedan ska alla andra med och kvar står fröknarna och nåt enstaka modigt barn och får sjunga alltihopa själva, samtidigt som man blir filmad av alla föräldrar...kul... Men vi kan stolt säga att vi hade ett fulländat luciatåg med alla våra 18 små busungar! Vi blev avtackade för en trevlig termin med varsin fin glöggflaska med en liten påse innehållandes ett armband!

Sen hej och ivej med alla ungar och pratglada föräldrar och snabbröjning av lokalen. Inte lite grisigt efter alla hade fikat och strött luciaglitter överallt. Varken kaffe eller saft verkade ha hamnat i muggarna heller.. Men det gick undan och tjugo i nio stod jag färdigombytt på oasen för ett sent kvällspass. Idag cyklade jag en stund sedan körde jag axlar. Det var länge sedan och det kändes riktigt kul och jag undrar varför jag tröttande på detta egentligen! Det är ju helt underbart med styrketräning, eller hur!

Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Helene

Hej!

Nu har jag efter några minuters sökande funnit din blogsida.

KOmmer besöka den med jämna mellanrum och läsa allt kul du alltid skriver.

Flaskan ser fin ut och du får berätta om innehållet var lika fint.

Kramisar

2008-12-13 @ 21:37:37
URL: http://winaos3.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0