Fälttestet

 Så vart det det där grymma fälttestet*.. Tack o lov hade jag ett giltigt resultat på 13.20 från i våras när vi sprang i Kvarn så jag slapp pressen. Men av någon anledning så fick jag för mig att jag skulle springa det i igen.

Vilket jag förbannade mig själv för, när jag var inne på tredje tunga varvet av fem och ett halvt. Min kamrater tyckte dessutom att jag borde undersökas mentalt då man inte gör fälttestet frivilligt. Men det är ju bra träning tänkte jag. Hade dock sämre tid denna gången - nästan en minut sämre (!). Det tror jag var tack vare att jag inte hade piskan på ryggen och tog det lite lugnare, bara för att jag kunde. Var inte alls lika trött som i Kvarn efteråt och hade så gott med ork kvar att jag kunde spurta i mål. Så lite besviken blev jag på mig själv över att jag inte pressade mig mer, så jag ska nog springa igen om ett par veckor.

* Fälttestet är ett löptest på 2 km med full stridsutrustning. Dvs kängor, uniform/motoroverall, hjälm, 1-2 liter vatten, skyddsväst, stridsväst med vapentillbehör och magasin, och ditt vapen såklart - Ak5. En sammanlagd vikt på ca 20 kg kom vi fram till efter att räknat på det. Godkänd tid för detta varierar beroende på vilken befattning man har. Skyttesoldaterna har 12.30, medic har 13.30 och staben har 15 minuter på sig. 





                   
             Före                               Före                        Under                    Efter


Kommentarer
Postat av: lisa

hej! har man plattor i skyddsvästen under fälttestet?

2010-12-16 @ 11:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0