S"A"S

Som krigsfånge får man vanligast utstå en eller flera tortyrmetoder. En av de mer lättsamma, dock ff torterande alternativen (om man nu får lyxen att välja..) är att höra samma propagandamusik spelas om och om igen. Har provat detta fenomen under en övning för länge sedan och när den ryska nationalsången började om igen för jag vet inte vilken gång i ordningen så infann sig en bisarr känsla. En känsla av enorm olidlig irritation och kryp i kroppen.. 

Idag, en hel del år senare får jag stå ut med samma sak. Denna gången är det SAS som står för övningen - VARENDA MÅNDAG OCH FREDAG!! SAS och deras jäkla säkerhetsgenomgång. Inte kan man undvika den heller då de skruvar upp högtalarna på max för att inte ens veteranerna ska få slippa höra. Det är deras sätt att ge igen på usla arbetsvillkor och frustration för att ingen vill ha dem längre när de passerat 30.. "Nu jävlar ska de få!" En säkerhetsgenomgång på så hög olym att den ekar kvar 2-3 dagar i form av nån bisarr tinnitus.

I vilket fall som helst så har jag noterat att när de kör igång den där jäkla speakerphonen så infinner sig samma känsla av iriitation och kryp i kroppen som vid fångmomentet.. Min slutsats är att SAS nog är sprunget ur nåt annan mer militärisk organisation med tanke på deras väluttänkta stridsteknik mot resenärerna. De har nog bara lagt till ett "A" mitt i för att inte röja sig.. det är vad jag tror.  

Kommentarer
Postat av: Alex

Alltså, jag var bara tvungen att kommentera detta! Special Air Service har sedan 50-talet visat sig gång på gång vara pionärer inom det militära verksamheten. Det finns en hel del anledningar till de är rakryggade. T ex Johan Woodhouse som under 50-talet bl a höll i utbildningarna för nya SAS soldater som skulle strida i Malaya hade lite unika sätt att disciplinera sina soldater. Ett exempel var en soldat som råkat utföra ett vådaskott innan en övning fick direkt en handgranat i handen som han beordrades bära med sig under en hel vecka, utan sprint. Det är vad jag kallar "exercis"! Ha det bäst!!

2010-11-30 @ 08:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0