Inget för kostrådgivare att läsa!!

Jag håller alltid annars på att kämpa med rätt kost och massor med träning för att hålla figuren och gärna gå ner lite i vikt också.. För första gången i livet så kämpar jag för att inte gå NER i vikt. Har redan tappat massor och ska jag palla alla dessa fysiska utmaningar kan jag inte bli mindre eller klenare. Så varje kväll har jag kroppslig återhämtning i form av att jag kränger och trycker i mig en massa "skit" ovanpå den vanliga maten här. Hela mitt skåp är fullt med godis och snacks och jag är sååå körd om det blir skåpsvisitation. Det står uttryckligen i KompI att all mat är förbjuden att ha i skåpen.. Oooooops!

Jag käkar kakor, chips, godis, nötter och framför allt Marabou frukt & mandel - massor med kalorier och supergott! Bästa favoriten är ändå Semlor som vi handlar på Östenssons inne i Borensberg och tar med ut hit och mumsar på! Definitivt värt 4 mils körande, hehe! Nåja vi har himla roligt på våra små trippar dit iaf! Fast det är helt sjukt när en sådan tråkig sak som att handla flera mil bort plötsligt är ngt kul och trevligt i vardagen..

Men idag var där ett par grabbar som slog mitt semlefrosseri med bravur. De gjorde chokladpudding på 16 portioner i en stor spann! Det är rätt imponerande! Då vart jag inte värst idag åtminstone... Men vad jag ville komma till med detta är att det känns jäkligt skumt att faktiskt kunna trycka ner vad som helst i vilka mängder som helst och det är helt okej. Med motiveringen att jag behöver det!! ;)

(jaja...jag vet.. jag borde egentligen byta ut allt skit mot mera nyttig mat... men det äter jag redan. Mitt frosseri infinner sig därimellan!)


Kommentarer
Postat av: maria

Njut av tiden du kan frossa! Haha...

2010-03-03 @ 09:35:38
URL: http://favvis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0