Då vart man skyldig konungen en ny 20-bil..

Det började med att löjtnanten lade 30-bilen i dikeskanten i onsdags. Väghyveln hade snöröjt vägen fel påstod han ;) och där det såg ut att vara väg i kanten var det i själva verket diket. Men sedan kom han i torsdags när vi övade korridorförfarandet skarpt och påstod sig veta exakt varför han åkte ner i diket. Han undrade om jag visste vart däcken kom ifrån. Hmmmm.... jag gissade på skåne eftersom det kommer glirigar om oss snapphanar jämt och ständigt haha. Jo visst kom däcken från skåne. Närmre bestämt Trelleborg HAHAHA! Så det vart mitt fel att löjtnanten välte 30:an i diket tydligen! Nåja..den kan jag väl ta på mig! Att jag lyckades hålla 20-bilen på vägen berodde tydligen endast på att mina däck var gjorda i malaysia - bra skit det!

Men på hemvägen från övningsstället tar jag kurvan innan backen 500 meter från kasern och känner hur bilen blir "skum", segar till och drar en långsam suck och dör på väg upp i backen. Givetvis är jag placerad mitt i vägen och blockerar ALL trafik i alla riktningar. Så kul! Skulle rulla bak och åt sidan men trots backen så rör sig bilen inte en meter.. Knuff knuff av personalen på flaket och jag kunde backa in åt sidan och lämna fri lejd åt bilköerna. Sedan kom en leendes löjtnant med bogserlina och stark 30-bil och bogserade mig till kasernplan där alla stod och väntade.. Löjtnanten var ju också tvungen att tjalla för motorinstruktören som förnyat mitt förarbevis direkt via telefon så jag lär väl få höra om det på måndag.. Nåja, jag har inte lagt den i diket åtminstone..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0