En dag på skjutbanan.. i snön

Ladda, patron ur, ladda, patron ur, ladda, patron ur.. och kalla fötter, kalla händer. Sedan äntligen skytte! Fick en förkortad kolv levererad idag med stort besvär då det igår visade sig vara omöjligt för mig att skjuta med orginalkolven - för korta armar, haha! Nådde inte ens  fram med fingert till avtryckaren. Men idag med nya kolven gick det "precis". Vi började med att skjuta in vapnena idag och justera rödpunktssiktet.

Ytterligare en superkall men härligt fin dag. Men jag undrar om jag kommer att vänja mig vid kylan egentligen- hatar att frysa och frysa gör man rätt ofta här. Känns som det finns endast två lägen - antingen svettas man ihjäl pga ngn fysisk övning, typ marsch med stridspackning, stridsväst och vapen. Eller så står man ganska stilla och då fryser man utav bara helvete.. Sen blir allt så jäkla bökigt att handha - snö överallt och så måste man försöka arbeta i handskar som är 17 nr för stora. Allt är fan ta mig förstort här. Men så är det att vara liten. Håll käften och le.

Dagens konstaterande: Har tydligen dvärgarmar..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0