Centerfold

Jaha..då ska man bli lokalkändis för en dag. Tydligen hade någon tipsat TA om att jag skulle iväg på utbildning. Så de har ringt och jagat mig i dagarna 4 och talat in en massa meddelande om en intervju. Jag ignorerade dem först men Magnus tyckte jag skulle ställa upp och samtidigt promota Försvarsutbildarnas ungdomsverksamhet - och det är där jag själv kommer ifrån från början, var ju till och med rekryteringsansvarig en tid. Så jag ringde tillbaka och krävde samtidigt att få veta vem som "angett" mig. Det ville de inte säga men däremot ville de ha en intervju. Tydligen måste de skydda sina källor :)

Men jag gjorde dealen intervju mot att få källan. Done deal! Så nu har jag talat mig varm för Försvarsutbildarna och Försvarsungdom och även slängt en guldspann över Sportsclub Oasen på Karbingatan som bistått mig med ett noga uttänkt kost och träningsschema av väldigt kompetent personal för att få mig i min bästa form någonsin ;) Tyvärr var de (TA) lite reserverade där med att man inte fick göra reklam i artiklarna. Men de skulle se vad  de kunde göra.

Så nu har jag gjort mitt för Försvarsungdom Trelleborg och Oasen och hoppas artiklen blir bra!. Skönt att vara 50 mil bort vid det laget den går i tryck och slippa alla kommentarer - lite blyg trots allt.. Litar inte helt på tidningar och journalister då det oftast står helt tokiga saker och saker man inte sagt eller saker tagna helt ur sitt sammanhang och som lätt kan misstolkas bara för att  de vill ha en "smidig" story. Det känns farligt.. Men TA är lokaltidningen och det känns som att de har ORAS - ordning reda ansvar & stil! 

Har dock krävt att få godkänna artiklen innan den går i tryck. Inte för att jag tror det skulle bli nåt helknasigt men man kan aldrig vara nog så försiktig när man förlitar sig på andras uppfattning och ord om det. Så vi får väl se! Kom på i efterhand att jag skulle ju kunnat skriva artikeln själv och mailat dem den och sedan hade de fått klippa och klistra efter deras intresse bara den röda tråden fanns kvar. Men nu är det gjort!



Denna bilden blir väl bra?


Kommentarer
Postat av: Ann-Christin Jönsson

Kan tala om att det redan nu finns en mycke fin artikel på Allehandans nättidning.Lycka till.

Kommer att sakna dig. Kramar A-C

2010-01-16 @ 18:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0