Titulerar mig numera Plutonsförare

Sådärja! Då var Terrängbil 20 kortet avklarat!! Det var ett antal år sedan jag körde överhuvudtaget, typ 6?? Men fick alltså chansen att förnya det under denna utbildning (Tackar Kaptenerna i Kvarn). Fick köra 13-bilen en gång en vecka innan och sedan uppkörning 20-bil direkt i slutet på denna vecka. Tanken var att jag skulle få övningsköra åtninstone en halvdag åt gången ett par gånger med 20-bilen, men det blev inget med det utan uppkörning direkt. Tack o lov så gick det sketabra och jag klarade alla momenten som ingick i uppkörningen, inklusive trång och glashal körning i uppförsbacke och nedförsbacke i charmiga Borensberg (Göta Kanal). Sedan att växelspaken lossande två gånger och flög iväg i hytten så jag fick stanna och skruva fast den igen var ju knappast mitt fel. Härliga fordon, de där terrängbilarna! :D


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0