Snöstrid & skoskav

Nu har vi övat strid i 2 hela dagar. Och det är kul. Om det inte vore för all JÄVLA SNÖ! Snö i munnen och snö i ögonen och snö i nacken och 2 kg snö på vapnet. Prova den här: Tex efterhandsförfarandet. Första steget kastar man sig i skydd vid påskjutning. Därefter rullar man åt sidan (för att sedan gå upp i sittande skjutställning). Hur tror ni det fungerar att rulla i ett antal decimeter snö? Jo man faller rakt igenom snön och ligger på botten med fullt av snö runtomkring och kommer ingenstans. Weheeey!!

Vi har även marchtränat denna vecka och åtgången på plåster ur plutonsapoteket har varit stort. Har lite småskav men det beror på att jag ff inte fått kängor i rätt storlek. Specialbeställde ett par men när de kom var de fel strlk iaf.. Suck. Ska ta mina egna så fort det blir varmare klimat här uppe. Dvs i juni då antagligen med tanke på all denna snö.

Usch känner mig lite gnällig nu. Men sanningen är den att jag har väldigt kul ändå. Så många skratt som jag får här varje dag kommer jag inte i närheten av hemma! Och gruppen börjar bli grupp och vi hittar våra roller, samtidigt som det märks att vi börjar känna varandra mkt bättre nu efter en månad tätt inpå och vet vad vi går för lite mer och kan skämta på ett helt annat sätt med varandra. Dock märks det i hela plutonen att det är någonstans i konfliktfasen vi ligger nu. Trötta och gnälliga och lättretliga som få!

Jag blev oundvikligt morsa här i vår grupp i alla fall då jag delar logement med lite yngre grabbar. Och nu har smekmånadsfasen passerat med buller och brak och vi är som vi är mot varandra. Jag håller grabbarna i örat och skäller ut dem efter noter här för tillfället när de slänger sina kläder och utrustning på golvet. Och imorn ska jag tvinga upp alla tidigt och fördela städuppgifter så det blir ordentligt gjort. Jag kör alltså över veckans gruppchef totalt men är man inte chef nog får man skylla sig själv. Så det så.



Japp -  det är snö upp till midjan. Där satt jag ju bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0