Snopp önskas??

Ibland är det en aning småjobbigt att vara tjej faktiskt. Inte så ofta alls men ibland. Som när man blir kissignödig. Då önskar man ibland att man hade något att "hala ut".. Mina kamrater har funderat och funderat och tipsat om allehanda trattar och eventuella hjälpmedel till mig men jag hittade inget som lät bra.. :S 

Nä här är det ner med byxorna och uppvisning av skär skånsk rumpa! Och det låter ju hyffsat enkelt men eftersom det är en hel del snö så måste man först trampa runt och göra ett lite område man kan huka sig ner på utan att stoppa hela rumpan i snön. Sedan är det först av med vapen och stridsväst för att komma åt att ta av snöblusen med blöjknäppningen för att kunna ta av snöbyxorna . Sedan ner med fältbyxorna och långkalsningarna och frysa rumpan av sig ett antal minusgrader. Funkar men ibland känns det jäkligt bökigt. Särskilt när det är bråttom vilket verkar vara nyckelordet i svenska försvaret. Och det är inte lönt att vara blyg i alla fall utan man kissar där det funkar, kamrater eller inte, runt omkring.

Nu drar vi iaf ut på fältvecka och jag ska lysa upp övningsfältet med min skära lilla rumpa. Eller lilla och lilla.. Ses om en vecka.


Kommentarer
Postat av: maria

Shit va modig du är! Jag hade aldrig klarat av det där... eller hade ju om jag varit tvungen, men inte frivilligt! Haha...

2010-02-17 @ 09:26:10
URL: http://favvis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0