MJÖLKSYRA!!

Igår pulsade jag och kröp och asade mig och ålade mig i 60 centimerters snö i ett antal minusgrader en hel dag med en trevlig AK4.a i handen. Fram och tillbaka, fram och tillbaka på ett snöfyllt nästan orört snöfält, dvs förflyttning i strid. Mina kängor var blöta på insidan när vi packade av på kasern på kvällen och mina handskar var dyngsura. Så mina fingrar var jättetjusiga - helt skrynkliga som små russin, haha! Vet ju bättre än att ha blöta saker på i kylan. Dock svårt att hinna byta då en argsint fänrik jagade på med blåslampa. Sjukt jobbigt var det iaf!! Och vad är det med den här snön?!? Ska det inte sluta snöa nån gång? Är som inbiten skåning van vid typ 3 snödagar per år om man har tur. Men här känns det som om det är nån slags sibirisk åretruntvinter..

Är dagelev (A.K.A = CHEF) denna vecka vilket betyder att jag inte bara ska ha koll på mig själv utan även övriga 40 pers i plutonen. Kul när bara hälften har lärt sig komma i tid.. Känner mig som en riktig bitch som skällt ut dem efter noter hela dagen. Dock har jag varit liiite smart och inte gjort det inför befälen. Vill ju inte få nån diciplinåtgärder pga brutala svordomar ju - känns en smula onödigt :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0