Fyyys!

Igår blev det extra Crav Maga för oss som ville finslipa teknikerna. Det var på vår lediga tid så vi blev bara 4 (!) Perfekt!! Ensamrätt på instruktör är aldrig fel - kan ju inte bli bättre inlärningssituation!

Och idag fortsatte vi med fys hela förmiddagen. Vi började med ett pass i gympasalen där vi gick runt på stationer och hade styrkeövningar. Vi brottades på mattor, knäböj med cattlebells och olika tacklings och dra varandra åt sidan lekar. Jobbigt men kul såklart! Fick en kille lite närmre mig i storlek än min stridsparskamrat och jag hade bättre chans att kamma hem poäng.

Därefter vart det löpning 5 km. Inga problem tänkte jag! Men såklart tänkte jag inte på att det naturligtvis låg ett tjockt lager snö på löpspåret vilket ger  samma effekt som att springa i sand. Asjobbiga kilometrar med andra ord. Men jag tänkte såhär: att löpning är definitivt inte min grej men har man nu sprungit i jobbig snö och tagit sig runt utan att dö och inom given tid så kommer det ju att kännas superlätt när man väl ska springa på "skottad gata". Typ: Det som var jobbigt innan är inte lika jobbigt om man gör nåt som är värre. Make sense??








Kommentarer
Postat av: maria

Ojoj.. du ligger minsann inte på latsidan! Bara tanken på att springa, svimmar jag lite.. tanken på att springa i snö.. då dör jag!

2010-02-13 @ 09:08:03
URL: http://favvis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0