1:a permissionen!

Hade ju min första permission i helgen förresten! Ganska nice att komma hem och mysa med familj och vänner. Det blev tårtkalas hos morsan där jag fick en massa pengar av alla att handla ny kamera för. Nu hade jag tagit ut saken i förskott och redan handlat en som stod prydligt på bordet. En Pantax som skulle gå att dyka 4 m med, tappa på stenar 1-5 meters höjd, sandblästra och tåla 10 minusgrader. Skitnöjd var jag tills jag tog första bilden. Gryning och förjävlig!! Så ut som ett foto taget med webcam. Den åkte direkt tillbaka till affären. Så nu har jag ff ingen kamera. På lördagskväll blev jag bjuden på födelsedagsmiddag på A9 av alla supergoa vännerna! Riktigt mysigt!!

Resan upp till Kvarn på söndagen höll dock på att sluta katastrofiskt om det inte vore för mina resekamrater. Vi hade ju lite utspridda platser och de andra  3 samlade sig i resturangvagnen medans jag satt kvar och sov som en stock på min plats. Brukar däcka som en fjortis på rohypnol när jag reser - särskilt med x2000 som brukar ha en förmåga att framkalla maginfluensasymtom om jag håller mig vaken. Så jag sov.. tills Karlsson ruskar på mig och meddelar att vi ska av! Tåget har stannat i Linköping!! PUH! Och tåget var dessutom 45 min försenat och jag hade INGEN KOLL ALLS! De andra trodde att jag var på väg ut själv men beslöt sig i sista stund att kolla en extra gång och det var nog en jäkla tur annars hade jag väl vaknat upp i Stockholm som var enddestinationen. Hur hade jag förklarat det för Kaptenen? Hmmm.. måste nog hitta en bra rutin på det där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0