Gulasch eller gulasch?

Vi har en Gulaschtvist hemma. Jag har gjort en gulaschsoppa/gryta på svenskt vis tror jag, med köttfärs och stark korv och paprika mm. Björn gillade den men menade på att det ändå INTE var Gulasch. Han till och med drog till med att han var minsann från Ungern och visste vad gulasch var (tror han har varit i ungern 1ggn..när han var 5 år typ... ). Och DET var inte gulasch som jag hade gjort. Jag menade på att jag gjort en försvenskad sådan för att han mjukt ska kunna anpassas in i det svenska samhället då han tydligen är vad man kan kalla en riktig utlänning. HA!

Det är nog därför Topsen inte gillar honom har vi nu kommit på. Så vi, dvs Björn och jag, kom åtminstone överrens om en sak idag - att Topsen är främlingsfientlig! Antagligen nynazist. Och hade hon kunnat rösta, så hade hon definitivt valt Sverigedemokraterna. Och Björn må vara blond men han är definitivt en riktig blatte i hennes ögon.  ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0