Annan spinning igår

Har gått på måndagsspinning nu ett par gånger och börjar komma in i det rätt bra. Har lärt mig hur passet är uppbyggt och jag gillar upplägget med "planerad träning" - det är mer jag. Tre olika arbetslåtar, sedan en återhämtningslåt sedan tre nya arbetslåtar. På det sättet kan man lägga upp och planera träningen mer och veta exakt hur mkt man kan kräma ur för att sedan orka de andra.

Igår blev det onsdagsspinning med annan instruktör och det var ett helt annat upplägg - mycket mer intensiv intervallträning och fullt ös. Det är också bra men mycket svårare att planera och när jag krämat ur för att jag trodde det var dags för återhämtning så var det inte det och jag orkade inte nästa fullt ut. Sånt suger. Men det är nog bra att känna så med, att det är "för" jobbigt för då tar man kanske i mer än om man planerar sitt upplägg själv hela tiden.

Instruktören igår pratade hela tiden och drev på jämfört med den på måndagar där man sköter sig mer själva och kan koncentrera sig på cyklingen och låten. Men det var bra med push och tekniktips hela tiden samtidigt som det kunde bli lite  för mycket. Irriterande med att låtvolymen skruvades upp och ner hela tiden när hon skulle prata. Verkligen irriterande - ska tipsa ägarna om att köpa in ett headset till henne så vi kan höra bra och hög musik samtidigt som hon kan prata och instruera.

Men som sagt - två HELT OLIKA spinningupplägg och båda varianerna har sina fördelar i mitt tycke. De kompletterar varandra jäkligt bra får jag säga och jag ska försöka gå på båda hädanefter. Dock är det svårare på onsdagar för jag slutar jobba så pass att jag inte hinner äta ordentligt innan passet . Men det funkade igår med lite stress!

Hemma 17.50, spinningen började 18.15. 18.16 satt jag och drack på en gainomax samtidigt som uppvärmningslåten kördes. Ingen optimal middag och tidpunkt för föda före träning, men det funkade... Jag dog inte åtminstone - jag var bara halvdöd och sedan världens lättretligaste resten av kvällen. Vilket iofs bara var en timme sedan däckade jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0