En bra måndag är en ledig måndag

Brukar inte tycka om måndagar men igår var en härlig sådan. För jag var ledig! Jag tog en ledig dag så där bara och hade inga planer alls men det slutade med att jag handlade upp hela lönen på vellingeblommantillsammans med mamma! Nä, så farligt var det inte men det blev DYRT ändå..

Till mig själv köpte jag ett runt klot i silvernyans med ruff yta att ha på balkongen. Brukar inte köpa "ting" då jag är allergisk mot utsmycknader och "prydnadssaker" men det var tredje gången igår, som jag tittade på det för det var så fint! Så varför inte? lön igen om 3 veckor ju! Köpte även en massa blommor att ha i krukorna i kolonin. Har en massa megastorsa krukor att fylla ut här och var. likaså på balkongen hemma. Dags att göra det blommigt och fint i de tomma krukorna nu när klematisen snart börjar blomma!



Lila stjärnöga (osteospermum) till kolonin framför vår ljusblå stuga!



Rostbeige stjärnöga (osteospermum) och en lite blekgulare variant med 
att ha i krukor på balkongen vid rött tegel
 

Blåkrage (brachyscome) att ha i i kruka på balkongen,
bredvis en lila Jackmanii klematis


Förstår inte varför de heter blåkrage när de är lila?!?



Och en revande smultronplanta (fragaria vesca) till kolonin såklart,
som ska bli många fler med lite kärlek!!

Kommentarer
Postat av: Ika

Underbara foto!



//Ika

2009-05-14 @ 10:53:07
URL: http://www.scrapika.blogspot.com
Postat av: Denise Zahn

Ja visst är de, hade varit roligt om det varit jag som tagit dem med, haha!

2009-05-14 @ 15:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0