4-dagarsledigt!

Vilken skön ledighet jag har haft!! Har inte gjort något sådär speciellt mer än igår då vi var i kolonin hela dagen och slet! Fast det var inte så farligt. Jag lastade av en kubikmeter jord som vi hämtat i Anderslöv men det gick kvickt för jorden var så fin och porrös. Lite kass väder bara på förmiddagen, men sedan tittade solen fram lite senare på dagen medans jag rensade ogräs för fulla muggar. Nu när det regnat har det växt som bara den men det är då det är perfekt att ta bort det. Det lossnar med en gång och rötterna glider med när jorden är blöt. Passade på att rensa bort lite vårlökar och avvissnade tulpaner med. Det blev så fint i alla rabatterna! 

På morgonen hade jag tagit fram köttfärs som jag kryddat till med ägg, lök och kryddor, och format till burgare. Dessa grillade vi sedan och hade Holiday dipsås till och kokt potatis som värmdes över grillen. Supergott, särskilt när man är ute och jobbar i trädgården!




Här är vår härliga vallmoplanta mitt i gräset som har börjat blomma!
Någon som vill ha några fröer?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0