Waffletime!

Idag har jag ätit en våffla. Och det var jättegott till en början men mot slutet så blev jag så himla äcklad och vill varken se eller lukta våfflor på läääänge. Jag förstår varför det bara är våffeldagen 1 ggn om året. Förstår inte varför jag tvunget måste äta de där sista tuggorna när jag vet hur det blir. Så flottigt.. Men på något sätt är det inpräntat i en att man ska äta upp det som finns på tallriken. Inte av tvång utan mer bara för att det är där och att man inte är klar. 

Men innan jag ätit upp våfflan och fortfarande tycker de är goda så vill jag ha dem frasig och brutna i de sex gulliga hjärtbitarna man får och utan något till. Bara våfflan. Så att man smakar den ordentligt. Ska man ha en massa grädde och sylt till så smakar man ju inte våfflan. Kanske därför det blir så jäkla äckligt till sist, när det bara ligger en stor jäkla fettig degklump i magen och gror..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0