Melodijävlafestivalen...

Allas främsta motståndare till melodifestivalen DENISE har nu lyssnat på en av de bidragande låtarna. Men av en annan anledning än att det är för underhållning. Hatar melodifestivalen och tycker det är ett skräpjippo utan mening. Röstningen är helt meningslös och bygger snarare på länders inbördes förhållande till varandra - kamratröstning -  än en rättvis bedömning av låtarna. Alltså - det landet med flest antal grannar har bäst chans att vinna.

Var det inte i musik man skulle tävla?? Vem som hade bäst låt? Inte vem som har bäst relation med sina grannländer. I min mening bör sådant bojkottas. Särskilt när de tvingar mig som faktiskt har betalt TV-licensen att inte endast en kväll men FLERA reducera antal tv-kanaler när man behöver en välförtjänt slapptid framför burken på helgen. På bästa sändningstid dessutom. Sorgligt. OCH DESSUTOM så låter alla låtar som ett eller flera tidigare bidrag. Ingen kan hitta på nåt nytt utan kör med någon välklingande ripoff i refrängen för att folk ska tycka den e bra med en gång. Ännu sorgligare och ytterligare en bra anledning att lägga ner.




Men nu har jag iaf lyssnat på den omtalade Tingeling som jag tyvärr inte har lyckats undgå missa pga av andra anledningar än den musikala storheten. Tydligen har den väckt upprörda känslor i Ryssland av någon anledning enligt Aftonbladet och andra medier, och jag var tvungen att kolla varför när jag ändå var inne och surfade runt på Aftonbladet.  Trodde det skulle vara värre och att det skulle handla om ett ryskt stycke i låttexten som direkt baktalade Ryssland men efter att ha sett översättning av låten så kan jag bara tycka en sak. Och jag tycker det är helt lyyyysande!

Ett gäng idioter har alltså komponerat ihop en låt vars refräng består av påhittad låtsasryska varav några folkkända ord som faktiskt kan härledas från ryskan/ryssland. Som tex "Gorbatjov", "Lenin", "Hej då", "Gin" och "skål". De är alltså helt jävla oseriösa och använder inte ens riktig ryska, HAHAHA!! Tro fan ryssarna blir sura när någon driver så med dem och insinuerar "Ryssland och deras ledare = sprit" vilket outtalat har varit Rysslands signatur (och skam) i många år. Och inte ens bemödar sig att köra hela racet och rakt ut på ordentlig ryska ge sitt budskap.Haha så klockrent dissande och så pinsamt av Sverige. Det här med melodifestivalen börjar ju bli roligt nu när jag tänker efter. Och bara av den enledningen hade just den låten fått min röst. Om jag nu sett melodifestivalen. Vilket jag inte gjorde. Och aldrig kommer att göra heller.

Här ser ni översättningen och kan höra låten (och by the way så låter den exakt som inledningen till refrängen"Ja jag vill leva La Dolce Vita.." om ni nu kommer ihåg den): TINGELING!

Kommentarer
Postat av: Helena

Haha.. du gillar tydligen inte Melodifestivalen :)

2009-03-19 @ 08:20:02
Postat av: maria

Jag älskar tingeling!

2009-03-19 @ 09:27:38
URL: http://favvis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0