Kairo!

Igar var vi i Kairo! Det var skitfrackt!! Vi akte 02.00 pa morgonen och var framme utanfor kairo vid 8 pa morgonen. Det var en lite svalare dag med lite moln har och dar sa perfekt med andra ord. Vi akte forst till pyramiderna och sfinxen, det var hur haftigt som ghelst att se och kanna pa riktigt nar man bara last om dem i bocker hela livet! Tog manga foton som jag far visa sen. Jag och Bjorn gick in i sheffrens pyramid och det var en trang gang nerat och luften var kvalmig och utan syre. Vi kom ner i en gravkammare och sedan gick vi upp igen svettiga som fa men stolta att ha varit inuti ett av varldens sju underverk!

Pa eftermiddagen akte vi till Egyptiska museet, ett va varldens storsta museer och gick rumt bland sarkofager och skatter nagra timmar. Darefter besokte vi basaren (el kahlil??) i Kaiuro som ar over tusen ar gammal och en av de storsta. De ghade inte fatt salt nat sedan bombdadet dar tva veckor sedan sa de slet och drog i oss..Mig framst.  Sa vi kopte inget direkt..gick mest vilse och kom langre och langre in.. Men vi kom ut i tid och kunde sakert aka ivag med bussen igen. Inga bomber denna gangen!! Sedan vantade 7 timmar till pa bussen innan vi kom fram o1.00 till hotellet. Sedan sov vi GOTT inatt!

Vid pyramiderna var dar en gubbe som tyckte att Bjorn skulle salja mig for 5000 kameler.. lite smickrande for jag har hort att blondiner ar attraktiva pa marknaden och dan innan hade jag sagt till Bjorn att jag maste vara riktigt ful for ingen har velat kopa mig an.. Sa jag blev ratt nojd med de 5000 kamelerna haha! Men Bjorn avbojde och fick bli utan kameler.. Ratt nojd med mig tydligen, trots att han hade kunnat fa sin platt-TV :)

Imorgon ar sista dagen och vi ska bara slappa vid stranden och ta det lugnt! Se om man kan fa sista brannan sa man inte behover skammas nar man kommer hem!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0