Jag och mina hobbys...

Sååå, då var bildäcken med sålda! Det har gått så bra med hela den här blocket-affären att jag nu undrar vad mer jag kan sälja? Tog en tur till källaren och vinden och hittade min bilstereo som jag tog loss från min krockade Clio precis innan slakt. Ska nog prova sälja den, för den gör ingen nytta i källaren iaf! Men jag har ingen aning om vad man ska sälja den för.

Hittade en låda med tusentals pärlor som jag köpte på mig när det var inne att göra egna halsband. Som vanligt kastade jag mig in i hobbyn med hull och hår och la alla pengar på pärlor för att sen tröttna såklart. Vem fan vill ha hemmagjorda halsband?? De var ju urfula!! Tänkte buda bort lådan på tradera eller skänka bort pärlorna till någon väl behövande. Kanske inte lönt att sälja men jag vill inte kasta dem heller. Så vet ni nån som kan vara intresserad så skicka ett meddelande. 




Det är så typiskt mig det där med nya hobbys som inte leder nånvart. Först var det de där jäkla bonsaiträdet man köpte för hur mycket pengar som helst, också en bok om hur man sköter det jäkla träet och några redskap. Resultat=urfattig. Tyvärr skulle det vattnas VARJE dag för om man missade en och det torkade så tappade trädet alla löven och hade tufft att återhämta sig. Och hur motiverande är det att komma ihåg att vattna ett träd som ser heldött ut för att man givetvis missat att vattna det en gång. Vilket resulterade i att jag glömde fler och fler dagar. Till sist var trädet utom räddning. Så det stod heldött i fönstret ett år för jag hade ångest att kasta det dyra fanskapet.

Sen var det gitarrhobbyn. Älskar lyssna på gitarr och tycker det är så fräckt med folk som tar upp gitarren och bara sätter igång att spela skitbra rocklåtar. Så det skulle jag med lära mig! Fick låna en gitarr av en vän att använda till kursen som jag faktiskt fullföljde. Men det  lät förjävligt när jag spelade och tänkte att det måste vara fel på gitarren såklart. Så jag gick och köpte mig en ny. En dyyyr jäkel för det låter ju bättre med en kvalitetsgitarr ju. Köpte även stativ, en dyrt fodrat fodral och en elektronisk stämmare. Resultat=urfattig. Och lät det bättre med ny gitarr? Nä, såklart inte..det var inget fel på den första gitarren heller, snarare mitt sätt att spela. Så rann det intresset ur sanden och jag satt med en dyr fin gitarr till ingen nytta.

Också var det det här med stämplarna. Jag orkar inte ens gå in på det men här sitter man fortfarande med ett företag 3-4 år senare som jag inte orkar bry mig ett dugg om och en byrå full av motivstämplar. Suck... Ibland blir jag så trött på mig själv...

Kommentarer
Postat av: maria

I know the feeling! Jag har oxå en miljon pärlor! Har sålt lite på tradera. För mkt jobb för den lilla slant man får!



Däremot tror jag att du kanske kan sälja din stämplar där. Välj internationellt isf för en del holländare är tokiga i stämplar!

2009-03-24 @ 08:37:42
URL: http://favvis.blogspot.com
Postat av: Kim

Nova vill ha ett armband,eller två stycken.....Hon berättade för mig att hon ville att moster skulle göra två stycken till henne....Så du vet det.

2009-03-24 @ 13:07:38
Postat av: Anonym

Hahaha! Sure!

2009-03-24 @ 19:23:35
Postat av: Anonym

Men nu vet jag iaf vem jag ska ge mina pärlor till!!

2009-03-24 @ 19:31:33
Postat av: Denise

2009-03-24 @ 19:32:53
Postat av: simon olsson

Hej!

Jag undrar om du har pärlorna kvar?

MVH

2011-03-14 @ 18:16:26
URL: http://www.nogg.se/simonssmycken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0