I AM BACK!

Då vart man tillbaka i kalla gråa sverige... Har varit seg och trött sedan jag kom hem och har kommit underfund med att jag är inte gjord för att leva i sånt här kallt och grått självmordsframkallande väder.. Hade kunnat åka på studs igen! Bestämde mig idag för att faktiskt använda mina pengar till att resa som bara den 1-2 år fram nu och se allt det jag vill se. En försenad äventyrsperiod tror jag.. Känns som där är så mycket jag missat under åren och inte gjort och nu ska jag göra det. Kosta vad det vill kosta. Vill inte sitta här hemma sen och ångra allt jag inte gjort. Nån som vill åka nånstans??

Egypten var kanonhärligt! Älskade Röda havet och pyramiderna i Kairo - verkligen highlightsen under resan. Och det sköna vädret såklart!! Araberna hade jag kunnat vara utan för de var faktiskt skitjobbiga.. slet och drog i en och försökte hela tiden luras och sälja en massa saker till en fast man bestämt sa nä. T.o.m på flygplatsen där det även stod skyltat att toletterna var gratis så stod städerskan där inne och hade tagit bort allt toapapper och höll en rulle hårt i handen som man fick ta av endast mot betalning. Likaså när jag checkade in bagaget så skulle jag lyfta upp väskan på bandet. Då kommer en gubbe och trycker undan mig och sliter väskan ur händerna på mig (trots att jag hade börjat lyfta redan..) och ställer upp den 20 cm på bandet. Sen skulle den jäkeln ha betalt... otroligt. Fuck you, sa jag.








Kommentarer
Postat av: Helena P

Vill du med på en weekend i Prag? Har varit där en gång men det var skolresa, vill se mer av denna vackra stad!

2009-03-16 @ 16:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0