Blocket.se

Jag är nöjd! Har haft lite saker över på vinden och i källaren som jag inte velat ha kvar längre. Bland annat en resårbotten i fint skick från IKEA. Satte in en annons på blocket för nåpgra veckor sedan och fick sålt den efter några dagar, för ett par hundra. Igårkväll satte jag in en annons på min symaskin som jag ägt i två år och som jag knappt tagit upp ur kartongen och tittat på ens. Sitter nu nöjt och tittar på min tusing istället som jag kan ha så roligt för! Nu ska jag bara kränga mina bildäck med. Inte lönt att ha sommardäck och ta plats i källaren när man inte har nån bil längre..

Men där är en sak jag funderar på när det gäller försäljning via blocket och liknande. När jag har en annons inne, vilket inte sker så ofta men när jag väl har så resonerar jag som så att "Först till kvarn". Men då kan man fråga sig vad det egentligen innebär och hur man faktiskt ska göra.

Säg att en kille nummer 1 ringer och säger att han vill ha sängen. Han säger att han kommer under morgondagen och hämtar den. Sen ringer en annan kille (nummer 2) på kvällen och är också intresserad men får då beskedet av mig att den tyvärr är bortlovad redan, så tyvärr. Dagen efter när kille nummer 1 ska komma och hämta sängen så står man där snopet och inser att han inte kommer och går inte att nå på telefon eller mail ens. Dvs han har skitit i det. Vilket var vad som hände på ett ungefär innan jag ficck sålt den där madrassen. Så står man där och har en madrass man inte får sålt och kanske en seriös kund någonstans som hade köpt den (kille nummer 2). PMS-irriterande...

Så till nästa gång.. trots att en av dem sagt att de ska ha den och kommer dagen efter och hämtar, ska man fotfarande ha varan tillgänglig för andra? Och låta den som hämtar först få den? Det är ju också dumt. Tänk om jag nu gett den till kille nummer 2 som kanske kunde komma samma kväll och hämta. Ska man då ringa till kille nummer 1 som tror att han nyss köpt en madrass och säga "Tyvärr där var en som hämtade den  före dig". Ganska oschysst det med..



Grosse I-landsproblem, jag vet. Men jag undrar över det...

Kommentarer
Postat av: maria

Annars kan man säga till kille nr 1 att är det nån som mot förmodan hör av sig som kan hämta på direkten så säljer jag till den...

2009-03-18 @ 16:45:37
URL: http://favvis.blogspot.com
Postat av: Denise

Lysande Sickan!

2009-03-18 @ 17:22:18
URL: http://zahn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0