Dags för gröna kläder!

Nu är det snart dags för kursvecka i Revinge! Det är den internationella praparandkurasen för utlandstjänstgöring som jag gick förra sdommaren som går i ny tappning. Denna gång är det nästan bara praktiska moment som gäller! Vi ska lära oss det dagliga arbetet vid en fredsfrämjande operation och upprätta och betjäna OP (observationspost), CP/VCP (Checkpoint, Vehicle checkpoint), genomföra eskort och patrullverksamhet, också ska vi få truppföra under tillämpade moment. Det ska finnas en del överraskningsmoment som vi ska agera efter och vad jag hört så blir det AK5C att släpa på. Det roligaste av allt är att vi ska bedriva ett fältdygn - vilket säkert betyder total utmattning haha! Men det gör ingenting för det är i Revinge ju! ÄLSKAR ju Revinge! Nästan hela tonårsperioden infann sig där känns det som!

Var först lite tveksam till om jag skulle gå kursen då den verkar lite för avancerad för de baskunskaper jag sitter. På deltagarlistan verkade det också som att det bara är en massa heffakillar från hela sverige - jägare mm. Hmmm och där kommer lilla jag som inte ens kommer ihåg gradbeteckningar eller vet hur man pillar sär en AK5:a. Fast isär går de alltid, värre när de ska ihop igen. Får önska att jag får en AK4:a istället, de har jag koll på iaf!  :)

Lär bli minorietet om man ska räkna efter hur många som har boppar (jag bara!...) och sedan såg det dessutom ut som att jag var den enda skåningen... suck man lär sticka ut. Och det är det sista jag vill här då jag med stor sannolikhet kommer att vara sämst ändå, haha! Men nån ska vara det och denna gången blir det antagligen jag! men det gör inget för befälen vet läget och jag kan bara göra så gott jag kan. Dessutom måste jag samtidigt vara den som lär bäst om jag kan minst från början. Så pannben på och kör hårt! Men först ska det firas midsommar...

En sak är säker - datorn ska med iaf!!! Thank good för mitt mobila internet!!!!




Internationella preparandkursen 2008


Sommarvila på kursgården!

Kommentarer
Postat av: Helena P

Heja dig Denise!

2009-06-12 @ 06:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0