Ett elakt virus

Förkyld är min nya status. Täppt i näsan och trött i kroppen. I måndags var det riktight surt. Kunde inte öppna ögonen utan att det forsade ner..skumt. Gick och lade mig igen efter 1 1/2 timmes försök att se nåt vettigt. Förutom lite störande telefonsamtal så sov jag ända tills 15 då jag ringde jobb sen sov jag en halvtimme till. Ögonen fungerade märkbart bättre när jag vaknade vid tre, även om de fortfarande var rinniga, så jag kunde meddela jobb att jag kom idag tisdag. Skönt! Och idag har det knappt varit något alls. Mycket märkligt!

Men ingen träning...snyft... är så inställd på det på vardagarna så när den brinner  inne känner jag en inre rastlöshet och stress, lite småjobbigt faktiskt. Men jag ska inte vara korkad utan vila. Så det blev vila både igår och idag. Även trotsatt jag vid ngt tillfälle idag fick för mig att jag kanske kunde ta  en lite lugn runda på gymmet bara? Men nä, förnuftet vann! Åka dit halvkass, så orkar man ändå inget, allt blir segt och jobbigt bara. Inte kul och till ingen nytta alls. Behöver vila lite och har passat på att göra lite viktigt papperarbete hemma istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0