Drommen

Magnus, Alex och Patrick hämtade upp mig på stationen i Östersund och det öste ner som bara den.. men medans vi åt klarnade det upp lite och när jag kom till Frösön var det bara att packa väskan och byta skor så drog vi ut till fjället i Bydalen på andra sidan storsjön. Så började vi bestigningen av Drommen.



Efter en liten liten stund insåg jag hur dålig kondis jag hade för jag flämtade som ett djur! Försökte först skylla på att luften är så tunn högt uppe.. men då hade vi bara gått typ 50 meter... så det är bara att börja jobba hårt efter semestern! Efter regnet var nog myggen extra jävliga och många och var gång vi stannade till bildades det 3 bruna moln - ett Alexmoln, ett Denisemoln och ett Magnusmoln och det var till att vifta satan med kepsen. Ju längre upp vi kom dessto bättre blev det och till sist fanns inga mygg mer. Det var en bra motivation men utsikten var bästa dragkraften! Wow så vackert!!

Vi beslöt oss för att försöka ta toppen samma kväll innan det blev mörkt. En bra bit upp så passerade vi en stor ravin sedan gick vi ner en bit igen vilket kändes sådär när man visste att man skulle uppför igen. Men det var skönt att lite andra muskler fick jobba. När vi hade sista etappen kvar och solen gått ner bakom bergen slog vi upp tältet på en liten platå med underbar utsikt och fortsatte sedan sista biten upp utan packning, vilket var tur för den lutningen var SJUK!

Men vilken utsikt! Sååå värt alla miljontals myggbett på ben och kropp, och de bortdomnade tårna, haha! Vi sov som små grisar i tältet i hela 9 timmar och vaknade till en underbart solig morgon. Har aldrig ätit frukost på ett vackrare ställe-wow vilken upplevelse!!

Fler bilder finns HÄR!
































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0