Wii vad kul!!

Igår var det vila på träningsschemat! Men icke... det blev träningspass framför TV´n hemma hos Paul och Sofie i Svedala istället. De hade nintendo Wii Fit med en massa roliga aktivivteter, tävlingar och skojiga sporter! Det var första gången jag spelade och det var skitskoj, särskilt att se en som är gravid i 8.e månaden hoppa backhoppning! Starkt jobbat Sofie, som hoppade längst av alla. Måste berott på den extra tyngden i magen..eller för att du spelar 365 dagar om året!

Allra föst bowlade vi ihop, sedan följde flera våldsamma boxninghsmatcher på fullt allvar. Jag och Björn var nästan inne i TV´n när vi gick match mot varandra. Och så löjliga vi såg ut, slåendes i luften med kontroller i händerna.. hahaha!! Vi hade även tävling i att nicka bollar, balans i yogaställning, skidåkning och snowboardåkning. Aerobicen var klart roligast - så snyggt det så ut! jag kunde varken få ihop fötterna på rätt sida brädan, än mindre klappa i takt samtidigt!! Men fottakten var det inga problem med så jag vann mina poäng där och slog därmed Björne med hästlängder trots att han hade bättre koordination.

Tydligen är jag grym på balansövningar med och slog alla i yoga ställningen, som skulle vara stilla stilla stilla under viss tid. Se första övningen på bilden nedan. Men att jag hade bra balans visste jag redan innan. Trots att jag bevisligen är mycket klumpig så har alla spyor på alla flyg, båtar och bussar jag någonsin har åkt med vittnat om ett enormt balanssinne! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0