Visdomsord från en Panda (eller sköldpadda??)

Såg kung Fu Panda häromdagen, en kul och gullig film. Sådär perfekt när man vill slappa lite och inte hänga med i nån seg handling. I filmen hade de nån slags guru - deras mästare i Kung Fu, och han sa så fint (på ett ungefär...inte ordagrant för det kommer jag inte ihåg):

Igår är historia, imorgon är framtiden och idag är nuet.

(Med andra ord: oroa dig inte för framtiden utan lev idag - min tolkning!)

Det tyckte jag var fint och det träffade mitt i prick. Jag är ett sådant kontrollfreak och planeringsmänniska ut i fingerspetsarna som måste ha koll på ALLT och som oroar mig för framtiden för jag inte vet hur den ser ut. Jag har behovet av att veta det och vilka beslut som är bäst och hur jag ska planera mitt liv för bästa möjliga succé. Men det går inte riktigt har jag förstått..eller försöker förstå snarare. Så jag lyssnade noga på de där visdomsorden för de verkade gälla mig. Det gäller nog en hel del andra med!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0