Syndabekännelser...

Idag har jag varit på Entré två gånger för att se om där var nån som tyckte jag var snygg! ;)
Nä jag har faktiskt haft två ärender dit dag, nästan två i alla fall. Först hämtade jag bullarna jag beställde igår, sedan passerade jag förbi av en slump senare på eftermiddagen när jag var riktigt hungrig, vilket inte var nån bra idé, så det var av en mer syndig orsak som jag för andra gången stannade till på Entré.

Så jag har riktigt svinat idag! Jag köpte en semla! Till mig!! Och god var den, efter att jag hade opererat lite på den. Det går till så här:

1: Först tar man av locket.
2: Sedan skrapar man försiktigt av grädden och lägger den på asietten. Noga att ingen mandelmassa följer med!
3: Sedan tar man och skrapar av mandelmassan och lägger den i en seperat hög på assietten. Det är viktigt att ALL mandelmassa skrapas bort!
4: Sedan tar man och kladdar tillbaka grädden på Semlan och sist på med locket igen!

Voila! En god Semla. Det ser förvisso ut som om en femåring har gjort semlan men det gör inget för den har då nyss blivit förvandlad från en tjusig men äcklig semla till en ful men jävligt god en. Vilket tar man helst??

Den godaste semlan jag någonsin ätit fanns att köpa på AG´s - det var en vaniljsemla. Istället för mandelmassa fick man vaniljkräm under grädden. DET var höjden av lycka. Alla som känner mig väl vet att jag är fullkomligt tokig i vaniljkräm. Sådan som finns i vaniljbullar och prinsesstårtor. Men att köra ända till AG (nuvarande City Gross) för en semla är väl lite att ta i.. Dessutom vågar jag inte.. för har jag väl ätit en kanske jag blir helt tokig och vill äta många fler. Och det går inte ihop med min träning...

(Man vet att man är knäpp när man skriver ett helt inlägg om Semlor!?)




En fin semla före operation! Efter -bilden var så hemsk så den får inte vara med..

Och nu när jag ändå är igång och erkänner mitt hemska blodsockersabbande matintag idag så kan jag lika väl  också berätta att vi haft frukostkalas idag för alla släktingar, jag & Björn, och naturligtvis ätit av ALLT det goda vi serverade där med. Dvs småfranska, jättefranska och hemmagjord dajmtårta! Det var så det började idag, sedan har mitt blodsocker fixat resten av mina bra beslut! Fniss - det har varit som att gå runt med en sockerbit i munnen idag! Härligt ibland!! 

Ikväll ska jag fortsätta synda! Ska på 25-årsfest hos Helena P och fira Marcus! Han är kock så jag gissar på att maten kommer att smaka utsökt! Och idag ska jag faktiskt supa med! Men med måtta.. tänker inte vara bakis imorgon. Min plan är att träna på eftermiddagen imorgon men jag reserverar mig för eventuella ändringar!!


Kommentarer
Postat av: favvismaria

De få gånger jag käkar en semla, tar jag oxå bort mandelmassan!=) Konstigt det inte finns några som är så... Nu är vi ju ändå två som rensar bort den. Nån fler måste det ju finnas som tycker som vi?



Simma lugnt!

2009-02-02 @ 11:01:07
URL: http://favvis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0