Slappehelg!

Det blev en lugn lördag hemma framför datorn och TV´n. Vad skulle man göra utan datorn egentligen?? Hade jag tvingats välja mellan TV´n och datorn hade jag utan tvekan valt datorn. Är jag knäpp då? Varje dag så måste jag och min älskade dator ha lite egentid ihopa annars är det ingen bra dag... Börjar tro att jag kanske är lite beroende men å andra sidan vet jag hur många som hest som sitter bort timmarna framför TV`n istället och vad är skillnaden..?

Idag har vi varit i kolonin och klippt ner alla blommor och buskar som hunnit vissna och bli tråkigt bruna och risiga. Så växer det som sören sen när det börjar bli vår! Har gjort så många omplanteringar och flyttat buskar hit och dit hela sommaren så det ska bli spännande  att se hur det blir när allt har rotat sig och börja växa till våren & sommaren. Det har varit lite naket innan och när man flyttar på något så är det precis som om växten får sig en chock och stannar av hela tillväxten en säsong. Nu har vi bara stora äppleträdet kvar att klippa innan februari. Så får vi hoppas att vi klipper rätt denna vintern så att vi kan få några äpplen detta året. Förra vintern var jag så duktig och flitig att jag lyckades klippa bort alla fruktskotten med så vi fick inte en enda blomma och därmed heller inte ett ända äpple i somras.. Trist.



Lyssnar på musik i Björns hörselskydd med inbyggd radio! Inte snyggt men jäkligt skönt!



Fruset & bubbligt i vattentunnan!



 

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag håller med dig Denise, det är bättre att vara beroende av datorn än TVn, på datorn kan man iaf vara social! =)

2009-01-11 @ 21:13:16
URL: http://annamartenstjarna.blogg.se/
Postat av: Denise

Ha! precis!!

2009-01-11 @ 22:44:47
URL: http://zahn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0