I love cheesecake!!

Har inte varit hungrig denna eftermiddag och kväll heller. Det är rätt svårt att käka när man inte är så sugen och så vet man att man måste annars sabbar man blodsockret. Min brist på matlust kan kanske bero på att jag åt kycklingtaco & ris för tre till lunch, med supergo vitlökssås gjord på A-fil.... Jättegott var det! Sen har jag inte tränat ordentligt på ett tag heller så jag behöver kanske inte så mycket som annars. Sen har jag fuskat lite till idag och ätit lite nybakad sockerkaka på jobb! Hade det inte luktat så förbannat gott!!! Fick jämna ut blodsockert med en riktigt grov fullkornsmacka med linfrö!

Men något jag har varit sugen på sedan jag blev sjuk är frusen cheesecake. Knäppt! Särskilt att ligga och tråna efter det när man är halvdöd i influensan. Men ibland är det som om jag får något på hjärnan och sedan kan jag inte släppa det förrän jag fått det, och oftas smakar det ändå inte så gott som jag inbillat mig fram tills jag äter det. Tänkte om jag skulle göra en till min födelsedag nästa vecka men Björn är inte så förtjust och ha en HEL cheesecake till bara mig i frysen är ingen bra idé.. Så jag ska strunta i det och görsa en cheesecake om en månad istället. Är jag duktig fram tills dess så ska jag det. Om inte, så blir det en månad till utan cheesecake. DET kallar jag bra motivation!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0