Gårdagens träning!

Igår bytte jag ut dagens träning mot ett ridpass på Brosjödal! Björn följde med för att filma, fota, skratta åt mig och ta mig till akuten. Men det behövdes faktiskt inte - jag klarade mig! Även om jag vid nåt tillfälle när jag tyckte det var dags för hästen att öka farten som jag kände att jag levde farligt. Men jag satt kvar som tur är! Björn svor att han inte fick med det på bild - paniken i mina ögon och Carina och Rickard som satt bredvid och sa Åh..åhhh... Sist jag satt på en häst var i tredje klass tror jag, och då upptäckte jag ganska snabbt att det där med hästar inte var något för mig... stora starka grejor som sparkas och bits. Nätack! Men det var skoj när man fick rida snabbt och fritt vilket hände för sällan. Det är mitt minne i alla fall..

Men Björns moster Carina och hennes man Rickard har en häst på 155 cm i mankhöjd som heter Vincent och varför inte prova igen?Det var länge sedan sist - typ 17 år sedan och det är ju kul med lite fart!  Jag började skritta runt runt lite  i paddocken, men det var inte så kul så jag tyckte det var dags med trav. Det gick lite skumpigt och hästen i sin tur tyckte då att det var dags för gallop istället! Jag som i min iver att fara fort fram hade glömt ta reda på hur man får stopp på en galloperande häst!! Så jag for fram i hundranittio (kändes det som..) i verkligheten var det nog inte så snabbt alls :)

Har precis tittat igenom alla filmsnuttar Björn tog och undrar om den stackars hästen förstod när jag skällde på den och röt MEN LUGNA DIG DÅ! Inte så lätt att ha nån nybörjare på ryggen som vill en sak och signalerar en helt annan! Tack Carina och Rikard för att jag fick provköra er häst! Nästa gång hoppar vi hinder!


                   

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har det inte lätt med "hästkrafterna" :)

2009-01-07 @ 22:14:55
Postat av: Linda

Rida, det skulle jag vilja prova också! =)

2009-01-08 @ 08:48:20
URL: http://lindasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0