MARS-träning

Nu blir det tvärändring i träningsprogrammet igen.. allt för att noga kolla vilken skillnad i resultat som det blir. Har ju pratat med min kostrådgivare som för övrigt tycker att jag borde laga min mat och inte köpa färdig kycklingsallad då det inte är så mkt näringsämnen i sådan sallad. Och hon har ju rätt. Isbergssallad består ju bara av vatten nästintill. Så jag ska anstränga mig att laga lite mer mat själv. Också ska jag inte förstöra allt genom att kränga semlor eller päronkaka på jobb. Vi hade fastlagsbak på jobbet och jag kunde inte låta bli en! Fast jag var iaf smart nog att ta den direkt efter träningen istället - då gör den minst skada!! Och ibland så måste man helt enkelt ha det lilla extra!

Så igår när jag kom hem från träningen så följde jag råden och ställde jag mig och stekte Findus grönsaker (efter att jag krängt min semla) och kastade in en laxbit i ugnen istället för att köpa sallad. Supergott var det! Men med mitt nya program så tror jag att jag får lite mindre träningstid och kan då förhoppningsvis lägga den tiden på matlagning.. IBLAND i alla fall! Reserverar mig för ändringar tror jag :)

Men jag har nu satt ihop ett nytt program som passar mig lite bättre än det kostrådgivaren föreslog. Vill ju inte sluta helt med styrketräningen - det är ju det som är det roliga! Så jag ska inte bygga denna perioden men försöka hålla musklerna istället och förhoppningsvis minska lite i fett. Börjar med detta på måndag och ny mätning blir den 16:e April. Så spännande!!


 

Måndag:
Cardio 75-90 min

Tisdag:
Syrketräning bröst, mage
Cardio 30 min

Onsdag:
Cardio 75-90 min

Torsdag:
Styrketräning rygg uppe, nere, axlar

Fredag:
Cardio 75-90 min

Lör eller söndag:
Styrketräning biceps, triceps, ben & rumpa
Cardio 30 min

Lör eller söndag:
Helvila!

Och jag kommer att bli mycket sur om något stör min träning...
Med andra ord: bjud inte hem mig en vardag mellan 17.30-19.30 ;)


               


                

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gillar du Lax?

Testa denna, den e gryme god :)

http://www.alltommat.se/recept?recipeid=6641

2009-02-20 @ 19:10:57
Postat av: Denise

Yummi yummi! Älskar lax!! Tillagad..inte rå..

2009-02-20 @ 20:25:12
URL: http://zahn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0