Stark?

Jag tränade rätt lökigt hela hösten och julen ska vi inte snacka om...det blev mest hemmasittande och julmat då.. Men i januari la jag på en hel del mer vikter än vad jag var van vid och körde hårt. Och innan dess gjorde jag en "mätning" hos en kostrådgivare. Med elektriska impulser mäter de motståndet i kroppen och får fram andel fett, andel muskler och andel vatten. Den här mätningen delar även upp kroppen vilket gör det än mer intressant. Varje arm för sig och varje ben för sig och bålen för sig. Så kan man jämföra om man är snedbelastad osv. Den visar också ett totalvärde förstås.

Idag var det dags för andra mätningen och jag var lite nyfiken för trots att jag tränat som sören två timmar om dagen 6 dagar i veckan så har jag inte gått ner ett gram. Vill tillägga att jag dessutom ätit bra och mycket mat med. Blev lite fundersamt resultat. Ingen skillnad på totala vikten enligt maskinen men däremot har jag tappat 1.6 kg i fettmassa (inte mkt iofs) men samtidigt har jag lagt på mig 0.9 kg i muskelmassa vilket tydligen är rätt speciellt.

Först och främst att jag lyckats bygga samtidigt som jag bränt fett och dels att det tydligen var mycket ökning av muskelmassan. En av gymmarna sa att det var MYCKET svårt att gå upp så mkt i muskler på två månader. Så nu är jag lite förvirrad.. vad jag med säkerhet vet är att jag inte gått ner något i kilo. Och att jag ändå blivit "lite" slankare kring midjan, (syns på jeansen). Sen får jag kanske ta det andra med en nypa salt??

En som inte heller har koll på sin kropp och storlek är min lilla katt Selma. Hon ska alltid trycka sig ner i lådor, även försmå lådor. Idag råkade jag tömma min lilla handväska på grejor så den stod tom ett ögonblick, och vips så hade Selma satt sig i den och försökte kränga sig ner i den. Snacka om att inte uppfatta hur stor man är!!!  Så bra gick det INTE  för henne då du omöjligt kan få in en elefant i en fiat...



Kommentarer
Postat av: Helena

Så sööööt kise =)

2009-02-20 @ 08:44:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0