Måttligt irriterande...

Det ringer aldrig annars, men nock fan ska det alltid ringa när man ligger och sover. En gång från jobb för att tala om att jag glömt mobilen där - Ja, det visste jag redan. Snällt, men det slår aldrig fel, varenda gång jag sover är det telesamtal från jobb...  Hoppade ner i sängen igen och hann precis börja somna om. Sedan ringde det en snubbe från nåt elbolag och innan jag hann säga INTE INTRESSERAD så körde han hela sitt program som de brukar läsa upp där man inte har chansen att avbryta.

Det blev HELA  föreläsningen där de avslutar med att: så, då kör vi på detta..? Där man känner sig urdum när man ska säga NEJ TACK efter att ha lyssnat på hela skiten i fem minuter. Och där de blir arga och sura och ifrågasätter: "varför inte?" Och "men vill du inte ha billigare räkning då??"  Innan försökte jag avbryta medans de snackade för att slippa det där och för att inte ödsla deras tid, men nu känns det som skitsamma - kan de ödsla min tid så kan de gott få snacka sig trötta för att sedan snopet bli av med kunden.

Men idag gjorde jag det väldigt lätt för mig efter att ha lagt på luren till den skitsure elgubben. Jag ringde NIX där man spärrar sin fasta telefon mot all slags försäljning och insamling. Så hamnar man i ett spärregister där fösäljare INTE får ringa till en om man står med. Smidigt!!

Just insamlingar är så hemskt när de ringer om man känner sig som världens största skit när man inte vill skänka hela sin inkomst till cancerdrabbade barn eller svältoffer i Afrika när man själv har det så jäkla bra här hemma. Men man kan inte hjälpa alla och man ska själv få välja. Alla kan kanske inte ha en massa fadderbarn men köper kanske getter till nån by i Ghana i ett annat långsiktigt projekt istället.. Blir så arg när de ska "tvinga" på en genom att ge dåligt samvete. Det är värre än vanlig telefonförsäljning faktiskt. Men nu slipper jag det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0