Full rulle blir trött

Idag vaknade jag av att min lilla kise Topsen smugit in tassarna under min kudde och dragit fram en öronpropp som har har där om i fall att Björn skulle låta som en timmerstock en natt och jag inte orkar gå upp. Hon lekte livligt med den på golvet och jag fick tvinga upp ögonen och jaga fatt i den jäkla proppen. När jag väl lagt mig och somnat om börjar hon igen.. tydligen hade hon lyckats stjäla båda två.. Tredje gången gillt hade hon mitt gummiband (jag har allt under huvudkudden) och då fick jag kasta ut henne och stänga dörren. Hann bara lägga mig och börja somna om, måttligt irriterad, när klockan ringde.. Dags att gå upp. Suck...

Skulle träffa min gamla klasskompis Louise på en fika i stan då hon var hemma i Trelleborg över helgen. Vi käkade på Espressohouse på valen och snackade jobb och resor mm i två timmar! Det var jättetrevligt! Jag tog en grov bulle med chevréost och fikonmarmelad. Den var himla god faktiskt! Brukar ta den med kyckling men det har jag ätit hela veckan och ibland får man prova något nytt!



Efter fikan tog jag på mig träningskläderna och stack till oasen en runda. Hade skitont i fötterna sedan mitt fall från trappan på Oasen. Kände ingenting igår och gick en timme på bandet i hög hastighet och sedan när musklerna kallnat så kändes det ordentligt. Aj! Typiskt mig att tro allt är bra och köra på som vanligt. Så idag blev en timme på cykeln istället och sedan 3 övningar Triceps, och däremellan lite skitsnack med Tobbe och Helena! Lagom myspass!

Sedan var det dags att klippa ner alla vattenskotten på äppleträdet i kolonin. Hann bara börja sedan skulle det givetvis börja regna.. Sekatören var dessutom slö och skev så det blev lite missmodigt om man säger så.. Pappa var ute och visade hur trädet skulle klippas. Man ska ju klippa av grenarna på alldeles rätt ställe! Annars blir det ju fel. Som förra året när jag klippte av allt man inte skulle klippa av med, vilket resulterade i att när alla grannarna gjorde äpplepaj på äpplepaj så satt jag där och väntade på att mitt träd åtminstione skulle generera ETT äpple. Men icke.. No apples for me!

Dyngsur åkte vi sedan till Willys och handlade lax som jag sedan stod och mekkade med när jag kom hem. Sen var jag utmattad och fick vila på sängen en stund.. Men inte ens det fick jag göra i lugn och ro. Mitt i allt började Björn vråla och ha sig. Han satt och spelade Resident Evil på datorn och tydligen var det lite läskigt.. HERREGUD.....Så nu är jag trött och grining och ska snart nanna kudden. Och klockan är bara strax över 22 en lördagskväll. Tradet...





 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0