Snöfys

Idag har jag kommit på en ny rolig fysisk aktivitet som  jag inte har provat förr. Snölöpning kallar jag det för! I Albäck finns en öppen plan vid monumentet söder om 1:a sjön. Det låg helt orört och gnistrande idag. Innan de mörka molnen gjorde allt väldigt grått och dystert. Men men.. Mina 2 hjärnhalvor fick i alla fall ihop att det är jobbigare att ta sig fram i orörd snö än redan spårad snö. Och eftersom jag var ute i fyssyfte så kom jag på den bra idéen att intervallträna över det lilla fältet.

Det var nog bara 50-60 meter långt så jag kutade allt jag kunde rakt över fältet i en rak linje och tillbaka precis bredvid mitt nygjorda spår. Sedan några sekunders vila och så om igen precis bredvid det föregående spåret. Efter ett antal sådana vändor såg fältet inte alltför roligt ut och jag kan tänka mig att de som kom efter mig undrade vad fan man gjort där! Det var sjukt jobbigt, pulsen gick i 190 och jag jag var svettig som en turk i bastun! Så enkel lösning på köldproblemen som alla gnällt över de senaste dagarna - rör dig!

Hade mina nya kängor på mig för att se vad de gick för. Och trots att det var varmt och skönt på insidan förblev de torra och fina på utsidan med trots ett snödjup som gick långt över kängans kant. Måste ju promota Goretex och vibramsula!!

Provade att ta några bilder med mobilkameran och det blir faktiskt hyffsade bilder. Trodde aldrig att jag skulle säga det men det är rätt kul att kunna fota med telefonen..












Mitt än så länge orörda löparfält i bakgrunden :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad söt du är älskling :)

2009-12-26 @ 15:33:36
Postat av: Anonym

Vad söt du är älskling :) Puss!

2009-12-26 @ 15:34:25
Postat av: Anonym

Vad söt du är älskling :) Puss!

2009-12-26 @ 15:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0