Filmtips!

The Hurt Locker

Såg en jättebra film för några dagar sedan om några utposterade soldater i krigets kaos i Irak. Det är en nervbitande action filmad i dokumentär stil. Den handlar om en iskall, något vårdslös bombdesarmerare och gruppen som ska skydda honom ute på uppdrag och man får följa deras arbete i en stad där allt och alla kan vara fienden. Ger lite att tänka på gällande den aktuella debatten om USA´s krig i Irak. Och det som samtidigt sker i Afghanistan. Tänkvärt. 

Jag hade kunnat se filmen direkt igen och tycker verkligenden den är till att rekommendera. Den "stannar kvar". Filmen är nominerad till och belönad med flera priser. Men smaken är som baken..




Kommentarer
Postat av: Linda

Hmm, jag gav filmen en chans ikväll, men gav upp rätt snabbt...faktiskt en av de sämre filmerna jag sett, sorry :S men den här typen av film är inte riktigt min grej..så det handlar säkert om ens intresse. Sebastian verkade gilla den iaf :)

2010-01-03 @ 21:22:01
URL: http://lindasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0