Tomten kan bidra med gott sällskap istället

Visst är det kul att få saker, men då ska det vara för nån särskild anledning som att någon hittar något som passar just mig av en slump och vill ge mig detta. Om så det bara handlar om en struntsak så är det  ngt som betyder något och det är långt mycket viktigare. Inte bara för att  det är jul och att man ska hitta något passande.

Så jag har kommit fram till att jag faktiskt inte tycker om julklappar. Julklappar som man måste köpa för att det SKA köpas till den 24.e december. Julklappar som måste kosta en viss summa för att det är bestämt så. Julklappar som ska matcha de man fått i kreativitet och värde. Dyra julklappar för att man inte ska verka snål. Julklappar som man ska oroa sig för att de inte ska uppfattas fel. Prestationsångest. Julklappar för att det är ett måste. För att man ska. 

Julen är min favorithögtid så det handlar inte om det. Ingen längtar mer än jag efter att få spela "O helga natt" med Tommy Körberg och sjunga med högt 10 gånger i rad. Ingen längtar mer än jag efter alla underbara ljusstakar och julstjärnor i alla fönster den 1.a advent och efter att affärerna julpyntar så det står härliga till och glittrar överallt. Ingen längtar som jag efter att ta bilen och bara köra runt, runt och runt i rondellerna och titta på granarna och juleljusen för att det är underbart vackert helt enkelt.

Att träffa sina goda vänner på lussefika, att baka knäck och peppparkakor. Att träffas och julbaka med syskonen och bygga pepparkakshus. Att kunna träffa hela familjen på en och samma gång och bara njuta tillsammans med god mat och julstämning. DET är jul för mig. Julen är den tiden då alla tar sig tid att samlas för att göra just detta tillsammans. Julklapparna hör inte hemma i denna stämning. Jag vill inte ha några.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Såå rätt du tänker,själv längtar jag bara efter att få spela "RAPPAKALJA" och dricka lite glögg till så blir det så fnittrigt å va ja läääängtar. A-C J

2009-12-06 @ 18:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0