190 spänn och hållbarhet till mars!

Så trött på att köpa dyra halvdöda granar varje år som barrar ihjäl efter en vecka inom hus. Så detta året bestämde jag mig för att hugga en själv. Men sen kom jag på att det nog var lättare att såga än att hugga även om min yxa är relativt ny. Brukar tyvärr ha en förmåga att skada mig själv, så det bidrog också till mitt val av verktyg. Sågen är nog mildare än yxan vid händelse av klantighet. Det blir inte så "avhugget" med såg! Har dock fortfarande ett ärr längs tummen sen förförra julen när jag skulle såga sönder granen och kasta ut den. Sågade längs med tummen istället men tyckte inte det var så farligt först tills jag märkte att det var blod lite överallt! Glömde bort den här förseningsprocessen ( typ chockade kapilärer) vid skärsår. Mindre lyckat! Och en jäkla massa merjobb..

Men årets gran blev sågad utan några incidenter. Naturligtvis hittade jag den perfekta granen längst bort på fältet och längst bort från bilen. Men har man hittat den perfekta granen så har man, så det var bara att släpa. Visste inte hur jag skulle bära för den stacks som bara den.  Så jag fick kasta upp den på axeln och vingla fram  3 meter hög! Naturligtvis såg jag hur många fina granar som helst från bilen på väg ut när min gran låg plastad och betald i skuffen. På ett behagligare avstånd än det jag fick släpa på - typ 10 meter från vägen.. Men, men, min är säkert bättre!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0