Min söte..

Min lille Lurvas visade sig inte vara någon Lurvas utan en liten Lillys!! En liten tjej till!! Min lille älskling. Björn borde vara en lycklig man. Det är inte alla killar som kan skryta med att det ligger fyra tjejer i sängen när han ska gå och lägga sig!

Tyvärr kan jag inte behålla min lilla älskling.. Och det är jag så himla ledsen över. Men det var dealen när vi tog emot den, att det var tillfälligt fram tills den är 12 veckor och då är tillräckligt gammal att placeras ut i sin framtida familj. Vi har en trea och redan två katter varav redan det är en för mycket enligt sambon.. Vi hade möjlighet att lämna bort den till fosterfamilj efter en vecka hos oss men då skulle den få byta hem ytterligare en gång och den stressen ville jag inte låta den lille parveln genom gå när den redan haft det så tufft och var så klen och sjuk. Så jag bestämde mig för att behålla den tills 12 veckor fast jag visste att jag skulle bli SÅÅÅ fäst vid den. Och det har jag verkligen blivit, mer än jag kunde tro,  så det kommer att blir svårt.. har redan ångest. 

Det värsta är att det är den perfekta katten - precis en sådan jag ville ha. Så måste jag lämna bort den. Det känns inte rätt. Jag vet att jag kommer ångra mig. Men det kan inte hjälpas.. det är så det är.

Men jag har stenhårda krav på den som ska ta hand om min lille älskling sen. Jag vill veta vem det är. Och jag vill kunna se till henne då och då så jag vet att hon har det bra. Dessutom ska det finnas åtminstone en annan katt i den familjen han flyttar till så hon har sällskap och nån som fortsätter fostra henne. Och det ska vara nån som verkligen älskar katter och vill kela med henne för hon är så kelgosig och mysig.

Men jag vill sååå gärna behålla henne.. har försökt muta Björn med allt möjligt men det funkar inte.. Blir lite ledsen faktiskt. Men jag ska inte klandra honom för vi har redan "en för mycket" sen innan enligt honom och detta var dealen.. Men jag är ändå ledsen över det.



Världens gosigaste lilla liv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0