Ej läst sista Harry Potter-boken?? Läs ej inlägget då!

Har nu läst ut den sista Harry Potter-boken och är så glad över det lyckliga slutet!! Efter ett allvarsamt samtal vänner emellan kring Harry Potter-böckerna (nördar - jag vet!! Men vaddå då?) och speciellt den sista boken utanför Grandbiografen för nån månad sen så fick jag för mig att det slutade med att Harry Potter dog. Tydligen var jag den enda i sällskapet som ännu inte hade läst den sista avgörande boken och missförstod antydningarna. 

Och nu kom jag till skott och har suttit klistrad varje ledig minut med den tegelstenstjocka boken. Sååå spännande!! Men det trista var ju att han skulle dö på slutet... fast sånt är iofs skönt att veta innan så man inte blir besviken. Förberedde mig för snyft och tårar, ( Ja, jag är så mesig och sentimental även när det gäller barnböcker.. jag tillhör sorgligt nog dem som stortjöt till lejonkungen på bio ...), men tji fick jag och den onde dog såklart och Harry Potter levde lycklig i alla sina dagar! Vilket bra slut!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0