Tomatdöd!

Ja förra veckan var jag lite småhängig och var så trött så det blev inte så mycket skrivet i bloggen. Vet inte om det är nån vårtrötthet med lite allergi i bilden. Brukar ha en vecka varje år när ögon, näsa och hals ska anpassa sig till vårluften. Hoppas det var det förra veckan. Då slapp jag kli i ögonen och var mest täppt och svullen i halsen. Eller så var det en virusinfektion som vanligt. I mitt jobb är man sällan helt frisk tyvärr,. Börjar tröttna på det nu. Jag tycker ändå jag tränar hyffsat hårt och har man då en infektion i kroppen så känns det av direkt och man orkar inget. TRAAADIGT...

Under helgen var det superhärligt väder och vi var som vanligt i kolonin och gjorde riktigt fint. Knutarna kom på förrådet, gräset klipptes och jag fick mitt fönster i stugan och har nu ett eget litet drivhus! Där bor nu mina tomatplantor som höll på att gå en förtidig död till mötes. Fick en massa plantor som stod på farmors inglasade balkong och sköttes av henne tills hon åkte till Tyskland. Men jag blev vilse med datumet och kom fram till att hon åkt nästan en vecka tidigare. Hmmm..vem har då vattnat tomaterna under tiden?? Nä just det. De stackars plantorna såg helt förstörda ut men jag tror jag kan rädda dem! Det återstår att se!!




Money maker är min tomatfavorit. Jättegoda tomater!!

Kommentarer
Postat av: Christian

Halloj, hur går det med din träning? Det var ju ett tag sedan vi sågs....

2009-04-29 @ 00:16:26
URL: http://www.christiansvensson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0