Som vanligt blir allt fel..

Hmmm..visst vart det sol idag men hur kan man njuta när det blåser kuling ute?? Såg till att fixa håret istället med lite nya slingor. Svindyrt blev det, men snyggt :). Tog en runda till kolonin och kollade bygget men det stod stabilt kvar. Funderade också på var jag ska plantera min fina syrénbuske som jag fick av farmor före påsk. Hade äntligen bestämt ett ställe när jag tittade lite närmre på lappen och såg till min fasa att jag fått tag på en JÄTTE-Syrén som kan bli mellan 5-7 meter hög. Hur bred den då kan bli vågar jag inte ens tänka på!! Jag som tänkte mig en söt syrénbuske på 1.5m x 1.5 typ..

Men jag får hoppas den tar tid på sig att växa, typ 10-20 år och att jag är long gone från kolonin när den börjar visa jättetendenser. För jag ska HA just denna syrén. Den var dessutom dyr och en förädlad sort (dvs jättevacker!) och jag tror knappast att jag kan byta den. Men frågan är var jag ska placera den? Vill ju ha den som insynsskydd och det har jag verkligen lyckats med om den kan bli så stor. Så pass att vi inte kan se resten av kolonin om det vill sig illa och den får växa fritt haha!

Tror jag får rådfråga Björn när han kommer hem. Men jag ska nog inte berätta hur stor den kan bli för då kastar han väl ut den med buller och bång. Han förstår inte det här med syréner, så jag tror att jag får försköna det lite. Och dessutom så kan en syrén knappast bli enorm om man klipper till den ordentligt varje år, så det är nog inte så farligt... Väl?



Min lilla Humleplanta som jag planterade i tisdags - väntar med spänning på resultatet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0