Skegrie T&R

Då vart man cykelflitig idag med! Tur & retur till Skegrie i underbart försommarväder! Men som vanligt var det motvind på väg hem så jag fick ta i som en gnu. Och för att göra det hela en aning svårare så ringde det i mobilen och jag var tvungen att svara. Och cykla med en enda hand i motvind är inte det lättaste. Micke som var i luren fick dessutom stå ut med en jäkla massa flås då jag var ute på sträckan med mest vind. Men jaja.. det var asjobbigt så då får man lov att flämta och flåsa! Han förstår säkert. Eller så tyckte han det lät trevligt för han pratade en bra stund med mig!

Hatar motvind men samtidigt är det bra bonusträning. Och bättre det än att det är motvind till jobb så kan man ta i så svetten lackar på väg hem och sedan fortsätta på gymmet! Körde både rygg och bröst idag lite mer intensivt. Kul att förhoppningsvis känna skillnaden sen! La på lite mer tyngd också så jag lär ha en ordentlig träningsvärk imorgon och på torsdag framförallt. Alltid värst två dagar efter ju! Men det är häääärligt när det känns!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0