Jaha.. måndag igen...Snart helg med andra ord

Idag har jag mest jobbat.. Cyklade till jobb imorse och fick starta vid 7.15 för att hinna i tid. Utanför jobb stod en förälder som givetvis skulle snacka lite och det är det sista man vill innan man börjat sitt pass och står där svettig andfådd och helt röd i huvudet efter 8 km´s cykling i raskt tempo. Under frukosten fick jag iaf för mig att vi skulle baka med barnen (man blir tydligen rätt hungrig av morgonmotion!) så det blev chokladmuffins för pojkarna och solgula muffins med päronsmak för flickorna. Tänk vilka experiment man kan hitta på med karamellfärg och päronssens! Men vilket genusbrott jag gjorde med min könsindelning va?

De illgula päronmuffinsarna blev iaf jättegoda - syndade brutalt och tog 2 stycken haha.. Alla vet vid det här laget att jag ÄÄÄLSKAR päronkaka ju! Sedan hade vi personalkonference på kvällen så jag är nyss hemkommen efter en härlig cykletur i skymningen! Gabbe erbjöd sig att kasta in cykeln i skuffen och köra mig hem men jag valde cykelturen vilket jag är glad för. Hur gött cykelväder som helst! Hade dessutom sällskap fram till Willys av Helene som behövde lite motion och en kvällstidning. Men tidningarna var tydligen slut så hon fick nöja sig med motionen!




Johodå!! 2 stycken!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0